Ny blogg, nytt liv

Det är inte brecis första gången jag startar en blogg. Har haft många innan men aldrig riktigt hållit i att skriva nått. Men det här ska bli början på en ny livsstil.Det ska bli en början på ett liv då jag fortsätter och håller i något jag bestämt mig för att göra. Jag har alltid varit en sån person som gör allt halvdant, kanske för att jag är rädd för att se reslutatet när jag väl kommer i mål, jag vet inte, men det är slut med det nu.
I den här bloggen kommer jag skriva om allt från himmel till jord, mitt liv, musik, kläder och min väg till ett nyttigare liv både psykiskt och fysiskt
Mitt största mål i livet just nu är att MÅ BÄTTRE!

Under den senaste tiden av mitt liv har jag struntad i de människorna som verjkigen betyder nått för mig, för jag tänkt äsch de kommer alltid finnas där. Har istället lagt ner tid på falska människor och deltagit i ett spel jag igentligen inte riktigt vet om jag vill spela. Jag har alltid trott att jag varit hyffsat bra på spelet, men på den senaste tiden har jag börjat undra, mina motspelare e nu spelare av värdsklass.


Jag är en nybliven singelbrud som bara gör allt för att överleva i den bisarra världen som vi kallar vår verklighet. Sitter nu här i mitt rum och skriver, med min hund liggandes och snarkar på mitt överkast. Ibland önskar jag att jag hade hans liv. Allt han vill ha är mat, vatten, kärlek och tillgivenhet, och allt det får han (han skulle kasnke behöva lite mer mortion), men det bryr inte han sig om. Om mit liv ändå vore så lätt, om mina begär ändå var så få. Man kan nog säga att jag är ganska cynisk, eller det är faktiskt det ordet folk beskriver mig med. Men jag har inte alltid varit så, det var en tid då jag var en glad, possitiv och naiv liten flicka. Jag antar att den tiden är förbi, eller så kanske den människan visar sig igen nån gång, jag vet inte. Men jag antar att under dem faktiskt ganska få åren som jag levt så har jag sett tillräkligt av världen och människorna som lever i den för att ersätta min positiva och allmänt glada sida med en cynisk och inte bitter men hyffsat negativ sida. Den här sidan har gjort så att jag dragits mycket till cigg alkohol och fester, inte av samma anledning som alla andra, inte för att passa in utan för att i en kort stund känna mig genuint glad. Dem fula ovanorna har inte bara gjort så att jag fått dåligt med sömn och så att jag gjort saker jag ångrar, utan dem har även gjort så att jag gått upp lite i vikt. Det syns inte enligt andra och jag tänker inte låta det gå så långt heller.


Som sagt ska nu börja leva ett nytt liv, jag tänker framförallt börja ta hand om mig själv och få min "skönhetssömn" som min mamma alltid utryckt det. Men ska också sluta påverkas så mycket av andra människor runt omkring mig, ska bara omringa mig själv av människor som är bra för mig, som betyder nått för mig. Jag har alltid varit en sån som bygger murar runt omkring mig, min extremt analytiska kompis sa en gång "You put up walls not to keep people out, but to see who cares enough to tear them down" och jag antar att han hade rätt. Men jag tror också att jag måste låta fler människor få passera muren, men det är inte lätt när det är så pass få människor man litar på och så pass många människor som svikit en, men har lovat att jag ska försöka.
Det jag och min absolut närmaste kompis skålade om på nyår var för ett nytt och bättre liv. Även fast jag inte har et glas full med sprit i handen just nu  så skålar jag ännu en gång för en ny början.


SKÅL FÖR FAAN!! SKÅL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0